شما اینجا هستید

سیاسی » امروز اولین جمعه مرداد به نام روز نماز جمعه نام‌گذاری شده است، به اعتبار اینکه اقامه اولین نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال ۵۸ و با حکم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت خمینی (ره) توسط حضرت آیت‌الله طالقانی اقامه شد.
گروه : سیاسی
نویسنده : حمیدرضا حیدری

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه بادرود ضمن عرض تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا امام حسین (ع) اظهار کرد: امروز اولین جمعه مرداد به نام روز نماز جمعه نام‌گذاری شده است، به اعتبار اینکه اقامه اولین نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال ۵۸ و با حکم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت خمینی (ره) توسط حضرت آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

 

وی افزود: جایگاه نماز جمعه در اسلام و در بین واجبات از اهمیت خاصی برخوردار است، ازجمله برکات و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی همین اقامه نماز جمعه در سراسر کشور است، در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود و مردم باید قدردان این نعمت نماز باشند و قدردانی از این نعمت گران‌سنگ، حضور باشکوه در نماز جمعه است.

 

قاسمی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد تصریح کرد: پنجم مرداد سالگرد ثبت یک نام بزرگ در ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یعنی عملیات مرصاد و مرصاد یا همان کمینگاهی که خداوند برای نابودی منافقین و کفار تدارک دیده است.

 

امام جمعه بادرود ادامه داد: در چنین روزی متوهمان منافق با حمایت آمریکا انگلیس و صدام و با شعار از مهران تا تهران دست به عملیاتی زدند که به فضل الهی همه در دام رزمندگان غیور اسلام افتادند و با به‌جا گذاشتن چند هزار کشته و زخمی پا به فرار گذاشتند، بنابراین این روز یعنی پنجم مرداد به نام مرصاد در تاریخ ثبت و مایه افتضاح و رسوایی هرچه بیشتر منافقان شد.

 

وی گفت: بنا به دعوت فرماندار شهرستان نطنز، مدیرعامل صندوق وزارت راه و شهرسازی با حضور در دفتر امامزاده آقا علی عباس(ع) مباحث اولویت‌دار در آستان مقدس از جمله طرح جامع آستان مقدس و پارکینگ حرم مطهر و پیشنهاد‌های دیگر بررسی شد و مقرر شد که در اسرع وقت این مسائل را پیگیری کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بادرود خبر | خبری | تحلیلی